Monday, August 10, 2009

Mengangkat Martabat Bangsa- Tun Dr Mahathir

Umno Bahagian Serdang telah berjaya menganjurkan program khasnya di mana panel jemputan terdiri daripada mantan PM Malaysia iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad serta Tan Sri Prof Dr Ibrahim Abu Shah pada 01 Ogos lalu bertempat di DECTAR, UKM.

UMNO Cawangan Bangi 3 juga turut terlibat secara langsung dalam menjayakan program berkenaan di mana sdr Jalil dan Sdr Mazlan telah diberikan amanah sebagai AJK IT dan Multimedia memegang portfolio untuk menjayakan slide persembahan yang digunakan sepanjang program tersebut.
Walaupun kehadiran tidak mencapai sasaran tetapi kehadiran 1 200 hadirin pada hari program boleh dikatakan sesuatu yang boleh dibanggakan. Tambahan pula, kehadiran ahli Kelab Chedet (KCD) ke program tersebut telah menambahkan lagi impak kepada program ini di mana slot soal jawab yang diperuntukkan telah digunakan sebaik mungkin oleh jawatankuasa kelab tersebut.








Di dalam ucapan Tan Sri Prof Dr Ibrahim Abu Shah beliau menyentuh mengenai peri perlunya bangsa Melayu terus bersatu di bawah payung UMNO kerana sebarang bentuk perpecahan hanya menguntungkan kaum lain yang terbukti lebih maju daripada Melayu. Selain itu beliau turut mengingatkan orang Melayu supaya bangkit mempertahankan hak bangsa Melayu yang kian terhakis masakini disebabkan oleh sikap negatif bangsa itu sendiri yang asyik bergaduh sesama sendiri dan berpecah.
Kemuncak kepada program Mengangkat Martabat Bangsa semestinya ucapan dari pemimpin terunggul yang pernah dilahirkan di bumi Malaysia iaitu ucaptama oleh Yg Bhg Tun Dr Mahathir Mohamad.
Tun Dr Mahathir menyentuh mengenai bagaimana untuk memartabatkan bangsa Melayu. Beliau berpesan bahawa bangsa Melayu akan dipandang tinggi sekiranya menguasai ilmu, tidak kiralah ilmu apa sekalipun asalkan memberi manfaat untuk bangsa dan negara. Selain itu orang Melayu harus berani menegur pemimpin sekiranya pemimpin melakukan sesuatu yang tidak betul. Sikap mengiyakan setiap perlakuan pemimpin walaupun diketahui ianya salah akan terus menghancurkan parti dan bangsa.
Sesi soal jawab berlangsung dengan aman walaupun pengerusi majlis mengehadkan hanya kepada 3 soalan sahaja. Tun Dr Mahathir menjawab semua soalan yang dikemukakan dengan baik walaupun beliau kelihatan sedikit letih akibat banyak menghadiri program2 yang telah disusun.
Harapan UMNO Bangi 3 agar program seperti ini dapat dianjurkan lagi oleh pihak UMNO Bahagian Serdang agar sokongan masyarakat terhadap UMNO dapat dipulihkan.
Hidup Melayu !!! Hidup UMNO!!!
PEJABAT UMNO BANGI 3



No comments: